VKF XVIII - Kreatív túrósok

Posted by on 6/24/2008

Na, végre egy vkf, ahol nem utolsó pillanatban lóhalálában kellett mindent megcsinálni, hanem már több mint egy hete szépen kész van minden és most már csak posztolni kell. Lapul amúgy még jónéhány közletlen kincs a winchesteremen, de majd szép sorjában:))

Az ehavi téma újfent nagyon tetszett, szeretem is a túrót, meg viszonylag gyakran is főzőcskézek vele. Én azon kevesek(?) közé tartozom, akinek a nagymamája gyakran készített otthon túrót házitejből. Pedig közvetlenül székesfővárosunk mellett nőttem fel.:) Nem emlékszem pontosan, hogy hogy készült, de valami olyasmi rémlik, hogy a tejből előbb aludttej készült (ami a mai tejekből kivitelezhetetlen művelet) majd ezt az aludtejet óvatosan melegíteni kellett és kicsapódott a túró. Bár biztos kimaradt valami lényeges művelet, amire nem emlékszem, de 10 évesen még nem tudtam, hogy valamikor vén koromra büszke gasztroblog tulajdonos leszek, amikor is jól jönnének ehhez hasonló infók. Anyukámnak nagy kedvence a túrógombóc, én imádom a túróstésztát (szélesmetéltből és nem csuszatésztából) kizárólag pörccel és rengeteg tejföllel. (nálam megvetőbben senki nem tudott annó a menzán a konyhásnénire nézni, aki megkérdezte kérek e rá cukrot. :)) ) Rétesből is a túrós a kedvencem, és szerencsém volt ebből is házi gyártmányukon felnőni. Egyetlen dolog nem jön be, az pedig a kapros túrós pite. A kaporral mint olyan amúgy elég gyakran hadilábon állok, egy két fogástól eltekintve ritkán eszem kapros dolgokat. A blogon is posztoltam már áfonyás túrótortácskákat, és erre a körre is valami édessel készültem.

Az áldozat azonban a ricotta. Ezzel az alapanyaggal sokáig barátkoztam, nekem ugyanis elsőre nagyon hiányzott a túróban megszokott savanykás íz. De mostanában egész jó barátok lettünk mi ketten, melynek bizonyítására álljon itt ez palacsinta. Amolyan amicsi féle, jó vastag, de hihetetlenül cécómentes. villámgyorsan az asztalra lehet varázsolni, és most hogy jön a fügeszezon, talán időszerű is. Vigyázat, nem csak hamar készül, de rettentő hamar is fogy:)

Ricotta palacsinta mézzel és fügével

Hozzávalók

250 g ricotta
100ml tej
75 g liszt
1/2 tk sütőpor
2 tojás
2 ek cukor
pár csepp vanilia aroma
1 csipet só
a sütéshez vaj

Egy nagy tálban keverjük össze a ricottát, tejet, lisztet, sütőport, cukrot, sót, vanilia aromát és a tojások sárgáját. Egy külön tálban robotgéppel verjük jó keményre a tojások fehérjét és óvatosan forgassuk össze a a ricottás krémmel.

Egy nagy serpenyőben olvasszunk vajat és egy evőkanállal helyezzünk bele halmokat halmokat, egyszerre kb. 4-et. A kanállal kicsit lapítsuk szét, és süssük amig szép aranysárga nem lesz, majd egy lapát segítségével fordítsuk meg, és süssük tovább a másik felén is.

Az egymásra helyezett palacsintákat mézzel és fügével tálaljuk, de egy narancsos-feketecsoki szószos megoldás is izgalmas lehet :)

3 Comments

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki! De hol lehet hozzájutni fügéhez?

starfokker írta...

névtelen, bármelyik piacon, főleg idősebb néniknél. de megkockáztatom, hogy tecsóban, vagy vmelyik másik hiperben is lehet kapni, én nemrég a plusz-ban láttam.

starfokker írta...

tudom, hogy már kaptál, de én is adnék: http://starfokker.blogspot.com/2008/09/kreatv-lettem.html

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés