Újból Ázsia

Posted by on 6/12/2008

A trogíri kiruccanás alkalmával elszoktam az otthoni főzőcskézéstől, így amikor vasárnap megéheztünk, mindenképpen valami gyorsat és egyszerűt szerettem volna. Na ez a kaja az. Sokiminden nem kell bele, az tuti, bár nem biztos, hogy mindenki tart otthon tamarind szószt, bár aki szereti az ázsiai konyhát előbb utóbb úgyis beszerez belőle. Amúgy a trogíri piacon láttam valamit, ami úgy nézett ki, mintha ha tamarindfa termése lenne, de még nem volt ingerenciám utánanézni, hogy arrafelé megterem-e, és ha igen mire használhatják a horvát konyhákban. Lehet persze, hogy csak valami brutálisan nagyra nőtt babhüvelyekről volt szó, ki tudja, kár hogy nem kérdeztem meg.

A receptben a cukortól nem kell megijedni, én sem szeretem az édes keleti kaját, kivétel talán a pad thai, de ebbe a receptbe kell, különben a szánkat sem tudnánk kinyitni, annyira összehúzná a tamarind és a lime. Édesnek mindenesetre nem édes. Mi rizzsel ettük, de tésztával sem lehet rossz. Apropó tészta. Már többször vettem az Ázsia Bt-nél long life noodles-t. De főzésnél valahogy mindig marad egy kis tésztacsomó, ami nem akar rendesen megpuhulni, és rágos félig meddig száraz marad, de a nagy része megfő rendesen. Mindenesetre furi, nem tudom, hogy én cseszek-e el valamit, vagy ez gyárilag ilyen. A kérdés csak félig költői, ha valakinek vannak hasonló tapasztalatai érdeklődve várbám őket.

Ázsiai serpenyős csirke tamarindszósszal és lime-mal

Hozzávalók

700 g csirkemellfilé
1 ek tamarindszósz
1 ek halszósz esetleg osztrigaszósz (ha egyik sincs akkor szójaszósz)
3 ek olivaolaj
3 fej fokhagyma ősszezúzva
1 lime leve
2 tk cukor
kevés chili izlés szerint
2 csomag újhagyma felvégva (a zöld részek is)
1 californiai paprika csíkokra vágva

1. A pácléhez összekeverünk 2 ek olajat, a tamarindszószt, osztrigaszószt,fokhagymát, cukrot, és a lime levét. A csirkemellet vékony csíkokra vágjuk, sózzuk, majd összeforgatjuk a páclével és 15 percig állni hagyjuk.

2. Egy wokban vagy serpenyőben felforrósítjuk a maradék olajat, és kisebb adagokban megpirítjuk a húst. Ha kész félretesszük, és a visszamaradt olajon a hagymát és a paprikát is pirítjuk 3-4percig. Ha kicsit intenzívebb ízt akarunk, adhatunk hozzá keves szójaszószt, de csak a végén, mert a cél az, hogy a zöldségek ropogósak maradjanak nem pedig hogy megpárolódjanak. A végén tegyük vissza a húst és a zöldségekkel együtt pirítsuk még egy percig. Rizzsel vagy tésztával tálaljuk

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés