Talán már látom az alagút végét...

Posted by on 6/01/2008

Újra itt, provizionálisan... Jövő hét szerdától meg aztán nagyon... Akkor ugyanis remélhetőleg véget ér az elmúlt kilenc hónap szenvedése, és a végső vizsgámmal begyüjthetem a Cambridge diplomámat. Szerda este az egész bagázs a Pampasba megy ünnepelni, majd megírom milyen volt, bár eddig csak jót hallottam róla. Addig is már nem bírtam magammal, és bár úszom mindennel, amit még le kéne adnom szerdáig, itt ez a gyönyörűség...

Lehet már vagy egy hete is annak, hogy megfőztem, de csak most jutott rá egy szűk órácskám, hogy postoljam. Nagyon nyári hangulata van, nem is csoda a harminc fokos kánikulában. A borsó természetesen frissen fejtett, a kurmpli is újkrumpli, a menta is saját termés, egyedül a tintahal mirelit, mert a legutóbbi rémálom után egy darabig szerintem nem fogok vállalkozni az sk pucolásra :) Most csináltam először tintahalat a kontakgrillemen, és az eredmény egész jó lett... csak az utána lévő sika-mika az amiről szivesen lemondanék. Hiába, a mosgatógép sem mindentudó.

Hozzávalók
6 db közepes tintahal (4-500g)
4 ek olivaolaj
1 fél citrom leve
apróra vágott rozmaring


A salátához

400 g újkrumpli
100 g kifejtett zsenge zöldborsó
1 csokor menta
1 csokor petrezselyem
2 ek olivaolaj
1 tk dijoni mustár
1 fél citrom leve

bors

Az olivaolajat összekeverjük a sóval, rozmaringgal és citromlével. A tintahalakat jól bedörzsöljük ezzel a páclével és pár órára hűtőbe tesszük, hogy az ízek jól átjárhassák.

A krumplit megtisztítjuk, nagyobb kockákra vágjuk és sós vízben feltesszük főzni, de vigyázzunk ne főzzük túl puhára mert szétesik. A zöldborsót enyhén sós forrásban lévő vízbe tesszük, és két percig blansírozzuk. A 2 perc leteltével leveszük a tűzről, és hideg vízzel leöblítjük. Hozzákeverjük a szintén leszűrt krumplihoz.

A mentát és a petrezselymet apróra vágjuk és összekeverjük az olivaolajjal, mustárra és citromlével. Egy kevés petrezselymet félretehetünk a tintahalra. Sózzuk borsozzuk és közvetlenül tálalás előtt összeforgatjuk a zöldborsós krumplival.

A kontaktgrillt vagy serpenyőt felforrósítjuk, és a tintahalak mindkét oldalát 2-3 percig sütjük. Tovább nem szabad, mert ha túlsütjük gumis lesz. Tálalás előtt megszórhatjuk kevés aprított petrezselyemmel, és tegyünk mellé citromszeletet is.

5 Comments

"saját levében" írta...

Tintahal for ever! Hajrá a vizsgához!

starfokker írta...

na, csak nem főzünk megint?:) sok sikert a végsőkhöz. egyébként a sikamikához visszatérve, én is grillserpenyőben csináltam vmi jó lédúsat, ami rendre ráégett. nos, az ötödik-hatodik mosásra lejött, a gépben. csak türelmesen:)

bodza írta...

Egy ideig nekem is mindig odasült a grillre a halak bőre. Aztán gondoltam egyszer, hogy teszek alá sütőpapírt. Ugyanolyan csíkos lett a hal és nem kellett sikamikálnom sem :) A grillkrumpli is csinos lett rajta.
Próbáld meg egy félbehajtott sütőpapír közé tenni és úgy összecsukni a grilled, hátha bejön neked is :) Üdv: bodza

CookingStar írta...

:))

Köszönöm a jókívánságokat:))

Bodza: Az enyém csak sima serpenyő, nem félbehajtós, nem tudom így működik-e, de egy próbát megér:)

Köszi, Z

Balzsam írta...

áhh hát ez istenien néz ki. Azt hiszem hétvégén elindulok tintahalat vadászni, remélem kapok frisset. nyamm

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés