Spárgázom én is

Posted by on 5/05/2008


Teljes erővel tombol a spárgaszezon, én is becsempésztem már párszor a heti menübe. A csempészés szó nem véletlen, rajongásommal egyedül vagyok itthon (Komolyan kezdek rájönni hisztis egy családom van :) ) A leves azért elfogyott, így gondolom nem lehetett annyira rémes. A csicsóka csak azért landolt a végtermékben, mert maradt egy kevés még múlt hétvégéről, és még épp meg tudtam menteni utolsó pillanatban, mert nagyon úgy nézett ki, hogy már készül megadni magát az enyészetnek. A két íz amúgy remekül kiegészíti egymást, máskor is sütöttem már együtt őket, tényleg jó páros, egyik sem igazán domináns. Igazi tavaszi, koranyári ízek :)

Hozzávalók

1 csomag zöld spárga
20 dkg csicsóka
1 fej vöröhagyma
2 ek olivaolaj
1 l húsleves
1 dl fehérbor

bors
parmezánforgácsok

A spárga rügyeit levágom, és forrásban lévő sós vízbe dobálva 3 percig főzöm, majd kihalászom őket és félreteszem díszítgetni, meg levesbetétnek.A hagymát felaprítom, a spárga maradék részét egy centis darabokra vágom, a csicsókát is meghámozom, és felaprítom.

Egy lábosban felforrosítom az olivaolajat, és üvegesre fonnyasztom benne a hagymát. Felöntöm a fehérborral, beleteszem a spárgát és a csicsókát, keverek rajta párat, majd jöhet a húsleves. Felforralom, és forrástól számítva 15 múlva késznek nyilvánítom. (nézzük meg, hogy a zöldségek rendesen megpuhultak-e, de ennyi idő általában elég)

Jöhet a botmixer, amivel krémesre zúzom a zöldségeket. Izlés szerint lehet higítani húslevessel, vagy dúsítani kis tejszínnel. Sózzuk borsozzuk, és a főtt spárgarügyeekkel, illetve parmezánforgácsokkal tálaljuk.

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés