VKF XIV. Magyaros Ízek bűvöletében

Posted by on 4/06/2008


Szeretem a VKF-eket, mert valahogy mindig olyan témákba botlottam eddig, amik amúgy nem nagyon mozgatták meg korábban a fantáziámat, így kénytelen vagyok elmélkedni rajtuk. Megvallom őszintén nagyon ritkán főzök magyaros ételeket. Nem azért mert nem szeretem, hiszen nagyon is szivesen eszem hurkát, pacalt, avagy paprikás csirkét, de otthon valahogy sosem állnék neki. Talán kicsit túl munkás nekem, és bármilyen hülyén hangzik, de nekem egy paprikás krumpli elkészítése is hosszadalmasabb mint mondjuk egy kapribogyós borjúsült. Igaz éles teszten még nem mértem, lehet hogy megérne egy posztot. És ez tényleg nem sznobság, hiszen a lecsó nálunk is abszolút favorit, és anyukám zserbójával azért kevés dolog vetekszik. De valahogy mégis így alakult.

Ez a kacsamáj sem feltétlenül autentikusan magyaros étel, bár minden ami belekerült egytől egyig magyar dolog (is lehetne). A múltkor elkaptam egy beszélgetést a csarnokban aholis két kofa arról beszélgetett, hogy a franciák is tőlünk viszik a hízott libamájat foie gras-nak, így gondolom akár ebben is lehetnénk világnagyhatalmak. Nekem a kacsamáj valahogy mindig kedvesebb volt valamiért, talán kevésbé kommersz. :))

Anyukám sokszor csinál otthon amolyan vendégváró gyanánt szalonnába tekert pecsenyemájat megsütve. Aki csinálta már, tudja mennyire macera mentes és finom. Ehhez a recepthez azonban jobb a hízott kacsa- vagy libamáj, tudom, mert mindkettővel kipróbáltam már korábban. Előételnek isteni választás, még ha nem is a legolcsóbb fajta, de a vendégsereget biztosan leveszi a lábáról. Pontos mennyiségeket nem fogok megadni, mert úgyis nagyban függ attól, hogy mekkora májakat sikerül beszerezni. Az meg hogy ez hány személyre elég, szintén egészen változó, én most az egészet egyedül ettem meg:)

Hozzávalók

Hízott kacsa- vagy libamáj

Aszalt szilva

Szeletelt húsos szalonna

Száraz fehér bor (nálam most egy kis tokaji szamorodni)

Tálaláshoz kis kakukkfű esetleg pár csepp balzsamecet


1. A sütőt előmelegítjük 200 fokra. A májat megtisztítjuk a hártyáktól és felsleges rostoktól, és a két részt különválasztjuk. Ha a kisebbik rész is elég nagy, mindkettőt megtölthetjük, ha nem a kicsiből lehet pástétom, vagy megsüthetjük töltés nélkül.

2. A májat hosszában átszúrjuk hurkapálcikával, majd egy fakanál nyelével esetleg az ujjunkkal kitágítjuk a nyilást, vigyázva hogy a máj ne hasadjon el. (Amúgy ha elhasad sincs tragédia, a szalonna úgyis összefogja.)

3. A nyilásba óvatosan beltömködjük az aszaltszilva szemeket, próbáljunk olyat szerezni, ami nincs kiszáradva még, hanem jó ragacsos; ezzel dolgozni is egyszerűbb, meg a végeredmény is finomabb lesz. Ha ez megvan elkezdjük szépen beborítani a májat szalonnal szeletekkel keresztben, úgy hogy a szeletek részlegesen fedjék egymást. Ha végigértünk, a szeleteket mindkét oldalon a máj alá hajtjuk, és az egész "batyut" betesszük egy jénaiba, vagy egyéb sütésre alklmas tálba.

4. Aláöntünk annyi fehérbort hogy a májnak kb. a negyedéig érjen, majd alufóliával lefedve betesszük a sütőbe. 25-30 perc sütés elég neki, az utolsó 10 percben vegyük le a fóliát hogy a szalonna a tetjén szépen megpiruljon. Ha kihűlt, vékony szeletekre vágva szervirozhatjuk, piritóssal, apróra vágott kakukkfűvel vagy pár csepp balzsamecettel.

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés