Itt a Tavasz - remélem

Posted by on 3/02/2008





Merci megkeresett az éppen aktuális gasztroblog-körkérdéssel, hogy nálam mi jelenti a gasztronómiai tavasz kezdetét. A kérdés pont kapóra jött, mert ha nem is a gasztronómiai, de lagalábbis a sima mezei tavasz csütörtökön engem is fejbe kólintott. Épp kedvenc sonkásomtól baktattam vissza az ebédszünetben, ahol jól feltankoltam mindenféle finomsággal, volt ezen kívűl a másik kezemben egy fél kiló eper (import, génmanipuláltan nagy, piros, és hibátlan, de EPER, és meglepő módon nagyon finom édes) valamint az olasz Cucina Moderna márciusi száma. A nap sütött, és nekem rögtön jó kedvem lett. :)

Innen látható, hogy a tavasz számomra első ízben eperként manifesztálódik. Ezek után főleg következményei vannak, semmint jelei, következő körben televásárolom a lakást virággal. De komolyan, még a fürdő szobában is sárga kálák virítanak:) Az abszolút kedvenc azonban a rózsa és a tulipán.



Ilyenkor szoktam továbbá kisebb anyagi csődbe juttatni a családi kasszát mert megjelennek a tavaszi rövidújjú ingek, amiből muszáj beújítani párat, na:) Illetve március április táján szoktam rendszeresen beszőkülni is, hogy aztán télre visszabarnuljak, bár úgy tűnik idén nyáron maradok a sőtétebb árnyalatoknál.


A tavasz amúgy az utazás időszaka is nálunk. Mivel párommal március elején évfordulózunk, ilyenkor rendszeresen nekikerekedünk a nagyvilágnak ünnepelni. Mivel idén a tavaszi szünet is nagyon korán van, így hát hosszab időre ruccanunk ki, megnézzük, mit csinálnak ilyenkor a Portugálok. Élménybeszámoló majd jön, igérem.



Ami a főzést illeti, tavasszal megjelennek a saláták. Remélem ez a blogon is tükröződni fog nemsokára. Örök kedvenc a gorgonzolás spenótsali, kis dióval és körtével, de azt hiszem idén megpróbálok más gyümölcsökkel is kísérletezni, kezdetnek mindjárt jöhetne például az eper. De ezt majd meglátjuk.


Hát ennyi rólam, éljen a globális felmelegedés (na jó, csak vicc) de legalábbis a korán jött tavasz. Remélem ki is tart még egy jó darabig. A kérdést ezennel tovább passzolnám Dolce Vitának és Starfokkernek! Nektek mi jelenti a tavaszt?

2 Comments

VKOrsi írta...

:) ezek szerint nemcsak én vagyok epermániás és virágvásárló :)
megnyugodtam, nem indulok kezeltetni magam ;)

starfokker írta...

cookingstar, köszönöm a kérdést, elmélkedem rajta egy kicsit.

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés