VKF XIII. Zöldbab fetával és fenyőmaggal

Posted by on 2/23/2008


Hát itt az újabb VKF, nekem immáron a második, Fakanál kiírásában, a téma pedig különleges köretek. Először nagyon megörültem a dolognak, mert egy jó köretre tényleg mindig szükség van. Aztán rögtön rájöttem, hogy köretet ajánlani azért nehéz, mert azt valahogy mindig a főételhez választjuk. Nehéz tehát valami roppant frappáns mindenhez passzoló dologgal előrukkolni. Aztán arra jutottam, hogy valami olyan dolog kéne ami magában elég karakteres, így jól passzol például a natur csirkemellhez, amin mostanában élek (újévi fogadalom, konditerem, készülés a starndszezonra, etc.) az itt következő zöldségétel / saláta önmagában is megállja a helyét ha valaki például nem eszik húst. És most, hogy erőteljesen kezd kitavaszodni, néha az ember már vágyik friss, könyebb ízekre. A recept amúgy Joanne Harris a Francia Konyha című könyvéből való. Csakúgy mint a második kötetben, a Francia Piacban, ebben is rengeteg jó ötlet és recept van. (ha figyelembe vesszük azt hogy a franciák félnek a sótól, ezért a receptekhez mindig több só kell, mint amit beleírnak)


Hozzávalók (4 személyre)



40 dkg zöldbab (én konzervből szoktam ennek hiányában a frisset 2 percig forrásban lévő vízben puhítjuk)

1 marék fenyőmag

10 dkg fetasajt

10 dkg magozott oliva

4 kanál olivaolaj

1 citrom leve


bors

1 marék petrezselyemzöld aprítva.


1. A fenyőmagot egy kis serpenyőben megpirítjuk, majd egy tálban összekeverjuk a zöldbabbal, az apróra vágott fetasajttal, és az olivával.

2. Az olajat egy kis tálban összekeverjük a citromlével és az apróra vágott petrezselyemmel. Sózzuk, borsozzuk majd a salátára öntjük és összekeverjük.

One Comment

meir írta...

ez jófajta:)

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés