Elhavazva - Cukkinis Fetás Muffin

Posted by on 5/10/2008


Semmire nincs időm mostanában. Ez a recept is még hétvégéről maradt, gondoltam felrakom, mert nem tudom mikor lesz legközelebb időm bemenni a konyhába. Még szeptemberben elkezdtem egy Cambridge Diplomát csinálgatni. Mikor a trénerek azt mondták vegyünk érzékeny búcsút a családtól egy évre azt hittük viccelnek. Hát nem :(

Most kezdenek csak besűrűsödni a dolgok, egyik beadandó éri a másikat, tanulmányok, kutatások, vizsgatanítás, vizsgára készülés... Minden energiámat erre kéne öszpontosítani most, de én legalábbis ha határidőt látok azonnal ellentámadásba lendülök, és mindenféle egyéb akcióval szabotálom a dolgot. Ez lenne a főzés is... de az elmúlt időszakban annyi határidő módosítást kértem, hogy ég a pofámról a bőr. Így most egy ideig kevesebb recept lesz, helyette megpróbálok minél okosabb lenni. :))) Ha ez egyáltalán még lehetséges


Naszóval muffin. Ez is a Skóciában beszerzett könyvből való, régóta szemzgettem vele is csakúgy mint a lazacossal. Itt az eredeti receptet közlöm, ahogy a könyvben volt, bár én kicsit változtattam rajta. Az eredetihez képest van benne pár szem apróra vágot zöld olivabogyó is. Úgy gondoltam passzol a fetás történethez, de még így sem az igazi. Ha valaki kipróbálja szerintem tegyen bele egy fél-egy pohár joghurtot is tésztalazítás gyanánt. Enélkül ugyanis elég pogácsás lett az állaga, ami alapvetően nem baj, de ez elvégre mégiscsak egy muffin. Kis extra fűszerezés sem ártana bele, mondjuk egy kis rozmaring meg fokhagyma. Legközelebb én is így fogom csinálni. Ha valaki kisérletezett vele, megírhatná hogy sikerült, érdekelne. Jó alkotást!



Hozzávalók


250 g simaliszt

1/2 cs sütőpor

1 kk só

2 tojás

115 ml szűz olivaolaj

175 g cukkini lereszelve

115 g morzsolt feta sajt

1 citrom reszelt héja


1. Egy tálban elektromos habverővel simával keverjük a tojásokat és az olajat. Hozzáadjuk a fetát, a reszelt citromhéjat és a cukkinit, és simára keverjük. Hozzákeverjük az előzetesen összekevert liszt + só + sütőpor keveréket és addig keverjük amíg a tészta összeáll.

2. Muffinformákba tötjük ( a szokásos papirkapszli, vagy kivajazás után) és 175 fokos előmelegített sütőben 30 percig sütjük.

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés