VKF XII Végjáték - Fokhagymás garnéla konyakkal

Posted by on 1/27/2008


Na most ez már tényleg az utolsó igérem. Vicces ez, mert amúgy tényleg nem szoktam herkenytűzni itthon. Nem azért mert nem szeretem, sokkal inkább a család erőteljes nyomásának hatására. Bár a mostani vkf rádöbbentett, hogy jó-jó, finomak ezek tengeri cuccok, de azt hiszem, hosszabb távon maradok az étteremi változatoknál. Mert elkészíteni tényleg pofonegyszerű őket, szinte elrontani sem nagyon lehet. (Úgy tűnik) De mire az ember odakerül hogy megtisztította az összes kis szörnyet, hát elmegy a kedve az egésztől. Végtére csirkét pucolni sem állok neki a belváros közepén, noha kertvárosi gyerek vagyok, meg tudnám csinálni, láttam, sőt csináltam is elégszer még gyerekkoromban. Devalahogy a civilizáció kiölte ezirányú indittatásaimat belőlem. számomra a csirke mell formájában létezik, lehetőleg csont és bőr nélkül.


Ehhez képest a tintahalat szabályosan belezni kell, csak éppen semmi olyat nem talál benne az ember, ami egy evilági teremtményre utalna. Na jó a garnélát nem, annak szegénynek csak a bélcsatornáját kell kioperálni fogpiszkálóval, kis éles kés hegyével. (Ideges vagy? Szedjél hangyát, és csontozd ki, kb ez jutott eszembe :)) Angol oldalakon amúgy mint vénátlanítás utalnak a műveletre, véletlenül se neveznénk ám nevükön a dolgokat.


De jelentem alásan, túléltem, sőt a rákok nagyon is finomak lettek a végén. Egy egész csomó receptet begyűjtöttem ám a vkf-re való készülés közben, sok-sok olasz meg ázsiai csodát.. :) Tehát, ha valaki szeretne róluk olvasgatni itt, meglephet néha napján egy fél kilónyi KONYHAKÉSZ ezzel azzal :)


Hozzávalók (2 személyre)


24 db garnéla (héj nélkül, de a farkát meghagyva)


kukoricakeményítő

olivaolaj

1 ek vaj

1 ek cukor

1 dl brandy

2 gerezd összezúzott fokhagyma

1 csokor újhagyma apróra vágva


1. A megtisztított garnélát szárazra töröljük, sózzuk, majd beleforgatjuk kukoricakeményítőbe, hogy mindenhol érje, majd 5 percig állni hagyjuk.

2. Serpenyőben vagy wokban kevés olajat melegítünk, és amikor már majdnem füstöl, beletesszük, és kb 2 perc alatt félig megsütjük a garnélákat.

3. Kivesszük a rákokat, de az olajat benne hagyjuk a serpenyőben. Hozzáadjuk a fokhagymát a vajat, és kis idő elteltével, a cukrot és a konyakot is. Forraljuk pár percig, amig kicsit besűrűsödik.

4. Hozzáadjuk az apróra vágott újhagymát, visszatesszük a rákokat és még 1-2 percig piritjuk őket. Rízzsel, vagy önmagában előételnek is isteni.



Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés