VKF XII. Második kör

Posted by on 1/25/2008




Na, csak nem hagytam annyiban. Íme mégegy pályamű. Igaz ezt a tintahalat alaposan megszenvedtem, nem gondoltam volna, hogy ennyire felforgat a pucolás, de szó szerint :S Moha és Sáfrány adott végülis jó ötletet arra, hogy hogyan lehet a tömlőből kivarázsolni az oda nem illő részeket. Azt javasolta, hogy próbáljam meg kifordítani, mondjuk egy cukkini segítségével, és úgy egyszerűbb. És valóban. Bár az enyémek picik voltak a cukkinihez, de a fakanál is megtette.

A csütörtöki halvásárlásom a csarnokban amúgy eredményes volt, a tintahalon kívül hazajött még velem egy kevés garnéla, meg füstölt lazac is, ezek remélhetőleg hamarosan szerephez jutnak itt. Az ázsia bolt ismét remek volt, rengeteg olyan dolgot vettem, amiről még egyelőre fogalmam sincs, hogy mire fogom használni, de végülis többségük eláll. Apropó, ha van valakinek egy jó kis receptje tortillára, azt megköszönném (igen, tortillalisztet is vettem :) ) Valami rémlik, hogy egyszer valamelyik bejegyzésben olvastam rá utalást, de már nem megy az eligazodás ennyi remek blog közt. :)
A recept maga amúgy semmi különös, zöldségvásárlás közben raktam össze fejben mi legyen vele, mikor megláttam a lime-okat, ehhez rögtön jött az avokádó, és kaptam végre rendes piros! és normális ízű!! és illatú!!!! paradicsomot is. Ez a zöldséges amúgy a Ferenc körúton van az Üllői út és a Mester utca közt, és Aranyalma az üzlet neve. Nagyon szeretek náluk vásárolni, mert az áru mindig nagyon szép, tényleg extra minőségű, és szinte mindent lehet kapni. Ha valaki a környéken lakik, vagy erre jár, érdemes benézni hozzájuk. Ha legközelebb nem felejtem el, megnézem a pontos címet is.


Hozzávalók (1 nagy vagy két kis adag)


50 dkg tintahal, megpucova, felkarikázva (én a csápokat is használtam)

3 ek olivaolaj

1 lime

1 avocado

2 paradicsom

3 gerezd fokhagyma


bors

chilli

petrezselyemzöld.

1. Egy tálban összekeverem az olajat, sót, a lime felének a levét és kis chillit, 2 gerezd zúzott fokhagymát, majd beleforgatom a tintahalkarikákat. Pár percig marinálom, addig összedobom a salátát.
2. Az avokádót félbevágom, a magját kiszedem, meghámozom (ezzel a mostanival nagy szerencsém volt, egyben lejött a héja kés nélkül is) és vékony szeletekre vágom. A paradicsomot az alján bemetszem, forró vizet öntök rá, majd lehúzom a héját, félbevágom, a magját kiszedem, a húsát apró kockára vágom és az avokádóhoz keverem. Kicsit sózom borsozom.
3. Egy nagy serpenyőt felforrósítok, és beleöntöm a tintahal karikákat és 2-2,5 percig sütöm. (Tovább nem szabad mert gumis lesz.)
4. Egy kis tálban összekeverem a másik fél lime levét, kis sót, zúzott fokhagymát apróra vágott petrezselymet és egy kis olivaolajat. A tintahalkarikákat összeforgatom a salátával és meglocsolom az öntettel.

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés