Lencse és macskajaj helyett

Posted by on 1/01/2008



Nálunk elmaradt a szokásos újévi lencsedömping, párom ugyanis megvétózta az egészet. Így ki kellett találni valamit mást. A disznó adott volt, legalább ennyit tartsunk meg a hagyományokból. Tarját sütöttem, semmi extra, csak egy kis mustár, só bors. Szóval a körettel kellett flancolni kicsit. Körbenéztem mi maradt a hűtőben az ünnepek után és az ott lévő elpusztítandó készletből rögtönöztem ezt a körtét köretnek, de előételnek sem lenne utolsó:) Így visszagondolva egy kis gorgonzolával ütősebb lett volna, de így sem panaszkodott senki




Hozzávalók:


2 körte (fejenként 1)

5 dkg vaj

1 tk mustár

1 fél csokor újhagyma

2 dl száraz fehérbor

só bors

1 csomag camambert (én bakonyt használtam, de akinek van otthon valami jobbfajta francia..:))

Körténként 2 fél dióbél


1. A körtéket félbevárjuk és a magházukat kivájjuk. Az aljukból levágunk egy vékony szeletet, hogy biztosabban álljanak a "lábukon". A vajat összekeverjük a mustárral, sóval, borssal és az apróra vágott újhagymával, majd beletöltjük a körték mélyedéseibe.

2. Minden körtére két vékony szelet camambert-t , és egy fél dióbelet teszünk.

3. A körtéket tűzálló tálba tesszük, aláöntjük a fehérbort, letakarjuk alufóliával és 180 fokos sütőbe tesszük, ahol 20 percet sül. Az utolsó 5 percben le lehet venni a fóliát, hogy a sajt jobban megpiruljon.

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés