Újkenyér 2

Posted by on 1/13/2008




Íme első kisérleti - kenyérkisérletem eredménye. A dagasztási idő rövidítése szépen befuccsolt, ugyanis szombat reggel lévén gyönyörűen beauldtam, s mire sikerült kikászálódnom az ágyból a tészta már legalább 10 órája csücsült a tálban. Ekkor gyorsan áthajtogattam a tálban, majd visszabújtam az ágyikóba "csak egy félórácskára". Na, ebből két és fél órácska lett így hát sok új nem derült ki a tésztáról, majdnem minden úgy történt, mint a normális dnk esetében.
Most viszont, két nap távlatából úgy tűnik a kovász tényleg jót tett, a kenyér még másnap reggelre és egészen friss állagot prodikált, így érdemes vele próblkozni másoknak is






Hozzávalók

200 g BL-55ös liszt

100 g grahamliszt

100 g tönkölyliszt

100 g kovász

1/2 tk élesztő

2 kk só
1 kk aprított rozmaring

1 gerezd összzúzott fokhagyma

3,5 dl langyos víz

1 tk cukor


1. A kovászt a langyos cukros vízben elkevertem, és a lisztkeveréket is kicsit megmelegítettem mikróban, éppen csak langyosra, hozzákevertem a sót, élesztőt fűszereket, majd a kovászos vizet.

2. kézzel összekevertem, majd letakarva hagytam kelni. 10 óra múlva áthajtogattam, majd pihenni hagytam még két órát.

3. A sütőt előmelegítettem 250 fokra a jénai tállal együtt majd amikor felforrósodott kiliszteztem a tálat, és a szintén belisztezett tésztát beleborítottam (kell a sok liszt, hogy ne ragadjon bele, nekem egyszer sikerült, fél délelőttöm ráment mire újra kivarázsoltam a tálból:)))

4. A sütőben fél óráig sütöttem úgy hogy a tálra rátettem a fedelét, majd fél óra elteltével levettem és így újabb 25 percet sült. Késsel nem árt ellenőrizni ragad-e még a tészta, bár az én tapasztalatom azt mutatja hogy kicsit ragadhat, hülés közben még dolgozik a tészta és elkészül magától.

8 Comments

Névtelen írta...

Szia cookingstar! Most találtam csak rá a blogodra, nagyon tetszik, csak így tovább. Érdekelne, hogy hogy készíted a képeket, milyen gépet és technikát használsz és ami különösen érdekel, hogy mi a háttér? Én még csak barátkozom a blogírás gondolatával, amíg nincsenek szép képeim nem nagyon merem elindítani. Köszi előre is, Mónika

meir írta...

gratulálok! nagyon szép teljesítmény, bár egy vágatot is fotózhattál volna:) most már lassan én is kipróbálom ezt a dnk-t, úgy látszik olyan mint a pletyka gyorsan terjed

CookingStar írta...

Mónika,

Köszönöm szépen a dícsérő szavakat, de még egy hónapja sincs, hogy fotózgatok, így tanácsokat adni nem nagyon tudok.:) A gép egy Nikon d40x digitális tükörreflexeseknél ez az egyik legolcsóbb, drágábbat venni nem mertem, amig nem tudom tényleg lesz e kitartásom blogolni hosszabban is, időt így is nehéz találni..

A háttér eddig papír, selyemmerítésű vagy mi a szösz hobbyboltban vettem, de még énis csak kísérletezem, de úgy láttam mások is előszeretettel használják.. ha érdekel a fotózás nézd meg Dolce Vita oldalát http://www.fozzunkolaszul.blogspot.hu tőle lehet ötleteket lesni, meg ihletet meríteni:)

A blogolással amúgy énis úgy voltam, hogy addig nem akartam, amíg, nincsenek jó képek, ahhoz meg egy jó gép kellett, az egész család rajtam röhög, hogy főzéshez veszek gépet :)

Meir!

Hát igen, a vágat jó ötlett lett volna, de a kenyér képek még akkor készültek, amikor kész lett szerencsétlen, és mire kihült, hogy felvágjam, egyrészt elpakoltam a fotózócuccot, másrészt elmentek a fények, és villanyfénynél nem az igazi.. de majd legközelebb.. neked is ajánlom Dolce Vita oldalát ott vannak jó képek a kenyérről, vágottan is:)

Névtelen írta...

Szia, köszönöm a választ, ha megengeded, még kérdeznék egyet-kettőt, ha megadod az emailcímed, akkor írok emailt, hogy ne tegyem tönkre a blogod ilyen kérdésekkel.

köszi, Móni

CookingStar írta...

Mónika!

tangerine@freemail.hu

:)

Ízbolygó írta...

Nohát, nohát! Egy újabb pasi, aki főz és gyönyörű képeket csinál!:-)
Gratulálok hozzá és sok sikert és kitartást a blogoláshoz!

Gourmandula írta...

Némmááá, épp itt csodálom, hogy mi ez az új, klassz kis blog, tele számomra érdekes vega cuccal, erre oldalt meglátom a nevem! Kölcsönös szimpátiánk bearanyozta a vasárnapom. :) Remek főzéseket, kitartást a lejegyzeteléshez és sok-sok kísérletezőkedvet kívánok!

ps: bárcsak az én képeim is egyszer lennének majd ilyen csinosak, de ahhoz asszem nekem is muszáj lesz beruházni egy komolyabb eszközre. addig meg gyönyörködöm az ilyenekben. :)

CookingStar írta...

gourmandula!

A bearanyozás kölcsönös, és örülök hogy tetszik:) kedv és lelkesedés van, idő sajnos annál kevesebb:( Pláne a most következő héten, de valahogy majd túlélem és a hétvégén újra jövök..

Zozó

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés