Mit egyen az ember, ha rátör az influenza?

Posted by on 1/16/2008

Itthon vagyok betegen, de enni azért kéne... Ismét Stahl. Ez szerintem az egyik legjobb recept a 35 perces könyvéből. Nagyon szeretem és sokszor csinálom, pedig az első találkozásunk nem volt épp zökkenőmentes. 3-4 éve lehetett amikor az egyik hypermarket húsosztályán megláttam a darabolt pulyka apróhúst. Megörültem, éljen, még felvágnom sem kell, milyen gyors lesz így a vacsorakészítés. Aztán mikor eljött az ideje, hősünk az apróhús is előkerült a mélyhűtőből, annak rendje s módja szerint kiolvadt és akkor láttam, hogy igazándiból csak vicik vacak nyesedék, jobbára pulykacombból. Ezzel alapvetően nem is lett volna gond, ha a pulykacomb nem lenne inas. Megpróbáltam a lehetetlent és nekiláttam eltávolítani minden nem odaillő részletet a húsdarabkákról, így a gyors vacsora előkészítése uszkve 35 perccel lett hosszabb a tervezettnél. Persze mondanom sem kell, nem sikerült minden problémás részletet kihalásznom, és hallgathattam páromtól a fejmosást egész este. Mert ő aztán még a csapvizben is talál mócsingot, ha éppen erről van szó, hát még ebben a pulykában.

Ettől eltekintve a végeredmény nagyon is finom ha ezt a kis malőrt elkerüljük. És mivel rámtört az újévi fogadalom betartása, szétnéztem otthon, milyen régóta tengődő de még felhasználható dolog van. Így találtam rá a két almára ami még a muffinsütésből maradt, így meg is pecsételődött a sorsuk. A gyömbér meg a chilli amúgyis hatásos megfázás esetén.. aszongyák :)

Hozzávalók
30 dkg csirkemell - vagy combfilé
só és bors
1 csokor újhagyma
1 kis darab gyömbér (esetleg 2 tk szárított)
1 alma
2 ek olaj
1,5 dl száraz fehérbor
1 ek étkezési keményítő
1 tk mustár + 1 tk magos mustár
1 tk méz
1,5 dl tejszín
1 kevés őrölt chilli, vagy cayene bors izlés szerint
1. A húst felkockázom, sózom, borsozom majd kicsit állni hagyom.
2. Az újhagymát vékony karikákra vágom, a meghámozott gyömbért lereszelem, az alma magházát kiveszem és kockákra vágom. Hámozni nem kell.
3. Serpenyőben felforrósitom az olivaolajat és pirosra sütöm a csirkehúst. Ha kész, szűrőkanállal kiszedem, és félreteszem.
4. beleszórom a serpenyőbe az újhagymát, majd alacsony lángon üvegesre párolom. Ha ez megvan, nagyobbra állítom a lángot és beleöntöm a fehérbort. Ha elmúlt a sistergés újból takarékra állítom, beleteszem az almát és a gyömbért, kissé sózom, borsozom, majd lefedem és 5 percig párolom.
5. Összekeverem a mézet, mustárt, tejszínt, chillit és az étkezési keményítőt, majd az öt perc elteltével az almához keverem. Visszateszem a húst és addig kevergetem amíg a mártás besűrüsödik.
Én rizzsel szoktam enni, de mindenkinek a fantáziájára bízom mit tálal mellé köretnek.

11 Comments

Fűszeres Eszter alias Fűszer és Lélek írta...

Én szoktam venni a Metróban pulyka felsőcombból készült apróhúst, és az nagyon finom, semmi ín, mócsing nincs benne. Egyetlen problémája, hogy nagy darabok, és felezni, harmadolni kell, de semmi sem lehet tökéletes.
Jobbulást!

gabojsza írta...

Én is (kandírozott) gyömbérrel kúráltam magam. Jobbulást kívánok! :-)

CookingStar írta...

Eszter!

Nem ezt árulják medalion néven? mert akkor azt ismerem, és azzal nekem sem szokott bajom lenni, de ez ténylegesen apróhus volt, kb 1,5 centis kockák, darabok.

Gabojsza!

Hol vettél kandírozott gyömbért? Én utoljára Párizsból hoztam, de az már nincs... és most lenne egy sütőtökös muffinrecept amihez jó lenne ;)

Köszönöm a Jókívánságokat, mától már dolgozom :-) :-S

grenadine írta...

kandírozott gyömbért lehet kapni a fehérvári úti piac emeletén, de a culinarisban is. jobbulást! :)

Ízbolygó írta...

A Csarnokban is kapható az Ázsia Bt-nél (mintha a múltkor írtad volna, hogy a közelben laksz)

CookingStar írta...

Köszi a tippeket, megnézem..:)

Balzsam írta...

Hú ez nagyon jól hangzik, bár én az elmúlt három napban szinte csak evéssel kúráltam a nyavajámat...de bejött :-D jobban vagyok... gyógyulj meg Te is...

Cserke írta...

Culinarisban kapsz, de házilag sem nagy ügy megcsinálni.
Gyönyörűek a képek és jobbulást!

starfokker írta...

ha még mindig beteg vagy, egyél jó sok fokhagymát, mézzel összekeverve. ha a torkod fáj, öblögess tömény sós, majdnem forró vízzel. nekem mindig bejön, másnapra nyoma sincs a torokfájásnak (vigyázz, le ne nyeld a sós löttyöt). jobbulást!

gabojsza írta...

A kandírozott gyömbért magam csináltam friss gyömbérből, Maci receptje alapján :-)
Itt találod:
http://macikonyha.blogspot.com/2007/09/gymbr_07.html

CookingStar írta...

Annyira aranyosak vagytok, de komolyan :)) Hál istennek gyors lefolyású nyavalya volt, 2 nap alatt el is múlt szinte teljesen, de köszönöm a tippeket :)

Annyira utálom hogy most vagyok tele határidőkkel, máskülönben nekiesnék a gyömbérnek, meg annyi minden más van még a fejemben amit főzőcskéznék.. dehát első a munka, valszeg rámegy az egész hétvégém, de majd igyekszem..

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés