12. VKF - tonhalsaláta

Posted by on 1/22/2008


Valami megmagyarázhatatlan perverz vonzalommal viseltetek a konzerv zöldbab iránt. Tudom, nem olyan trendi, mintha frissen, biopiacon venném, pí vízben párolnám és utána lótuszülésben enném meg, de hát ez van kérem. Most találtam egy fajtát, ami nagyon ízlik, és a doboz szerint semmiféle tartósítószer nincs benne. Szóval konzervzöldbab és kész.

Amióta gabojsza meghírdette az VKF XII. fordulóját, tenger gyümölcseivel, azon töröm a fejem mit csináljak. Azt tudtam, hogy kimaradni nem szeretnék, hiszen ez lenne az első VKF, blogom igazi debütálása óta. Igaz, rettentő Zozós lenne ellinkeskedni, de hát új év, új élet, új blog. (Régi nem is volt) A gond csak az hogy viszonylag ritkán van itthon nálunk bármiféle hal is, mivel a családban egyedül én eszek meg ilyen dolgokat. Annyi kapacitásom meg sosincs hogy kétfele főzzek, így hát úszik az ember gyereke az áramlattal a könnyebb irányba. Ehe, úszik..:)
Ez a VKF recept is egy ilyen megúszós dolog, amolyan tartalék, ha vasárnapig semmi mást nem tudnék összedobni, akkor is legyen valami. Elvégre a tonhal is tengerből jön. Még akkor is ha utána vakációzott is egy kicsit egy bádogdobozban... dehát kérem, konzervzöldbabhoz konzervtonhal dukál :)

A dolog szépsége amúgy pontosan abban rejlik, hogy a hozzávalók már eleve otthon vannak hozzá. (Ha nincsenek, akkor nem ezt csináljuk, mert senki nem fog két konzervért lemászni a sarki közértbe. Én legalábbis csak ezekért nem mennék. Hiába, a lustaság nagy úr) Na jó, lehet, hogy fenyőmag nem bújik meg éppen minden fiókban (ejnye-bejnye) De a saláta enélkül is kitűnő, igaz a fenyőmagtól valami fantasztikusan finom különös ízt kap.
Amúgy a fenyőmag pirításánal nem árt vigyázni, ha nem csináltuk még ezelőtt. Alattomos és sunyi jószág ez, aki egészen sokáig csak lapít a serpenyőben, és látszólag semmi sem történik vele. Viszont amint a legkisebb jelét is látjuk hogy elkezd pirulni, érdemes azonnal lezárni mert a folyamat ilyenkor már hihetetlen gyorsasággal indul ama végkifejlet irányába melynek eredménye ehetetlen és elszenesedett kicsi kis izék.
ezen felül amúgy több buktatója nincs a dolognak, és egyszerű kellemes ízű mégis laktató dolgot kapunk.

Hozzávalók (2 személyre):

1 konzerv zöldbab
1 konzerv tonhal
2 tojás
2 kisebb krumpli
1 marék fenyőmag
2 szál újhagyma

az öntethez:


olivaolaj
citromlé
apróra vágott petrezselyem

1. A tojásokat és a krumplit felteszem főzni (külön edényben :)) A krumplit puhára főzöm. A tojásokat forrástól számítva 4,5 percig szoktam főzni, mert szeretem, ha a sárgája kicsit lágy marad. Amíg főnek megpirítom a fenyőmagot, apróra vágom az újhagymát, és összekeverem egy tálban a zöldbabbal és az apró darabokra szedett tonhallal.
2. A megfőtt tojásokat és krumplit megpucolom és a salátára teszem. Összekeverem az öntet hozzávalóit és a salátára öntöm. Ha valaki munkába szeretné magával vinni ebédnek érdemes a fenyőmagot külön csomagolni, mert ha szétázik már nem olyan jó.

5 Comments

Moha és Sáfrány írta...

szia!

dolce vitanal olvastam a kerdesedet, a feher cucc, ami benne van, nagyon undorito, ki kell szedni. en ugy szoktam, hogy kiforditom (pl. cukkinire rahuzva) es alaposan kimosok belole mindent, sajna csak igy lehet tokeletesen eltavolitani a gusztustalansagokat. a feje mehet a szemetbe kiveve a csapokat, azokat kozvetlenul a tovuknel kell levagni, ugy, hogy meg eppen egyben maradjanak. ha feketet szeretnel csinalni, akkor esetleg erdemes a tintazsakjat megmenteni. jo fozocskezest!

CookingStar írta...

Húúúúú..:)

Nagyon köszönöm:) akkor a fejével jól csináltam.. Tintazsákot nem találtam, minden fehér volt, és igen, gusztustalan... :( még órákkal később is éreztem a gyomromat..:) A cukkini jó ötlet bár ezek nem túl nagy tintahalak, de mondjuk egy bébirépa megteszi :) féltem hogy elszakad és egyelőre egyben akarom tartani, amíg nem világos még, hogy mi is lesz belőle.

Moha és Sáfrány írta...

szivesen. :) nekem is sok ev tv paprika nezesbe kerult, hogy megtanuljam jol csinalni. :) a tintazsak el van bujva kicsit, de azon a kornyeken talalhato, orulj neki azert, nekem minden egyes alkalommal mosnom kell a fiuk ruhait, mikor pucoljak, mert a csapok levagasa kozben konnyu eltalalni. igen, sajnos elegge gusztustalan, erdemes idoben takaritani utana, mi sirtunk, mikor nyaralas kozben ugy dontottunk, hogy egy hetig hagyhatjuk rohadni a halas lavort. hat igen, konnyen szakad, de mire a harmadik kornyeken jar az ember, mar raerez, hogy hogyan is kell banni az ilyen joszagokkal, de megeri, mert nincs rosszabb, mint raharapni ezekre a feher izekre. kivancsian varom a palyamuvedet!

piszke írta...

ahhh... mostmár tudom miért nem szeretem sütni-főzni a herkentyűket, és enni is csak csukott szemmel :-P

CookingStar írta...

:)

Related Posts with Thumbnails

web track

search / keresés